Relaxare in natura chiar in mijlocul Bucurestiului

    Intotdeauna am fost pasionata de natura , de viata in aer liber si vegetatie din plin. Dar cum sunt pui de Bucuresti , oras mare si din ce in ce mai poluat si mi-am cam aranjat traseul  aici ( job, casa , etc )  , e dificil sa ma mut in mijlocul padurii intr-o casa eco , cel putin pentru ceva vreme. So, what to do, what to do?
     Pai , in loc sa ma botosesc si sa spun ca , nah, asta e, nu pot face nimic, am inceput sa caut solutii. Si astfel , ' s-au aliniat planetele' si am gasit pagina de facebook al celor de la Gradini Urbane Comunitare , care au o viziune pe care mi-as dori sa o aiba toti locuitorii oraselor : " În următorii ani, grădinăritul urban comunitar va împânzi suprafaţa României, formându-se comunităţi locale care se autosusţin, interacţionând unele cu altele pentru a contribui la un mediu mai bun, plăcut, curat şi sănătos." , Ce inseamna acest proiect de fapt si cum il vor pune in aplicare aflam tot de la ei , pe site-ul lor oficial : " Proiectul presupune amenajarea în mediul urban a unor grădini comunitare cu o varietate foarte mare de specii de plante comestibile şi decorative, folosind un design specific permaculturii." , astfel ca : " locatarii unui bloc îşi pot produce propriile legume pe terasa blocului, folosind paturi de legume construite pe verticală, respectând principiile permaculturii prin folosirea unui design dedicat, realizat de echipa de proiect. "
      Tot ce am aflat virtual mi-a placut atat de tare , incat am decis sa ma implic dincolo de monitor. Asa ca , atunci cand unul din evenimentele lor a poposit pe wall-ul meu , am zis ca e un semn si m-am dus la sediul lor , etajul al patrulea din clădirea Direcţiei Generale de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti, situată pe strada Foişorului nr 56-58, sector 3. , pe langa mall Vitan , la actiunea ' Marea repicare ' . Am ajuns acolo nestiind la ce sa ma astept si am gasit o cladire frumoasa , cu geamuri multe , luminoasa si aerisita.




Oamenii au fost tare binedispusi de eveniment , iar coordonatorii explicau cu rabdare si raspundeau la toate nelamuririle.Am invatat cum se transplanteaza , cum se pune pamant in ghivece , si cum sa acoperim comfortabil plantuta astfel incat sa ii fie bine si sa creasca mare si frumoasa. A fost prima oara dupa multi ani cand am simtit mirosul de rosie adevarata , nu cea cruda, plina de chimicale si l-am simtit din plin , caci am pus o gramade de soiuri care sunau din ce in ce mai delicios. O adevarata intoarcere in timp, in gradina bunicii unde iti dai seama de sanatatea care musteste in jur din miros si gust.
    Si fiindca m-am simtit extraordinar acolo, am hotarat sa ma implic in continuare si in proiectele pe care ei le deruleaza prin mai multe locuri in oras :
  1.  Gradina din Gradina ( la Botanica din Cotroceni ) , coordonator domnul Adrian Mitis 
  2. Gradina de tranzit,    proiect în parteneriat cu Tranzit Bucureşti
  3. plus o gradina mobila si una pe bloc , daca va surade ideea si va convingeti vecinii . Pentru mai multe informatii sau pentru a va inscrie intr-un proiect , lasati un mesaj pe pagina lor de facebook 
  Eu m-am dus cu drag in Gradina Botanica , unde am petrecut o dimineata relaxanta in stil constructiv , in aer curat , cantec de pasari, flori mirositoare si iarba de un verde crud. Nici n-am simtit ca muncesc , abia astept sa revin cat de curand .


Daca v-am convins, atunci dati like paginii de facebook sau inscrieti-va pe site-ul lor la news letter , si , daca vreti  mai mult de atat , atunci aveti noroc , pentru ca , maine au o actiune :
Comorile ascunse din grădină si va garantez ca imi veti da dreptate . Spor si voie buna.
   Pe langa asta , zilele astea mai exista o actiune : ÎMPARTE DIN SUFLET! DONEAZĂ HAINE . Este organizata de Teatrul de Animatie Tandarica  . Se adreseaza tuturor celor care vor sa faca un bine copiilor nevoiasi din Galati , prin donatii de haine. Hainele trebuie sa fie pentru varste intre 1 si 17 ani , hainele sa fie curate , nepatate, spalate , pot fi chiar si noi daca doriti. Le puteti duce la 

Teatrul de Animație Țăndărică
Sala Lahovari
Str. Eremia Grigorescu nr. 24
Vineri – Sâmbătă – Duminică
Orele 09:30 – 12:00
Tel: 021 316 30 03

Teatrul Ion Creangă
Sala Rapsodia
Str. Lipscani nr. 53
Vineri – Sâmbătă – Duminică
Orele 10:00 – 12:00
Tel: 021 317 11 69
  Grabiti-va , deadline-ul este 30.03.2014. E un gest frumos,util , ar fi pacat sa nu contribuim. Am incredere insa ca ne vom vedea pe acolo :)
 

Etichete: , , , , , , , , , ,