Carti de pe telefon : aplicatii pentru android

   Imi place maxim sa citesc. Mai ales la drum lung - adica cel care dureaza mai mult de 10 minute - :D, altfel ma plictisesc crunt. Si cum in tren sau RATB nu prea poti la ore de varf nici sa cazi, d-apai sa scoti o carte, am devenit fana e-books. Insa, pana acum, nu am apucat sa imi iau un e-book reader, asa ca am tot cautat solutii pentru cititul pe telefon, fara sa imi obosesc ochii. Si am tot incercat aplicatii, peste aplicatii, pana cand ...tadaaam....ingerii au cantat, cerurile s-au deschis si eu m-am impiedicat de o minune, de fapt de 2 . ;)

Prima este Moon+ Reader, pe care il puteti descarca de aici . In primul rand imi place cum aranjeaza cartile astfel incat sa le vezi rapid si sa le gasesti foarte usor.



Pe Moon+ Reader poti sa pui un filtru si astfel vei gasi: toate cartile, doar pe cele necitite, sau pe cele in curs de citire ori terminate. Sau poti gasi o carte cautand-o dupa titlu, autor, cand a fost uploadata pe aplicatie sau in functie de folderul in care e pastrata. Cum am mentionat deja, fisierele de pe aplicatie se pot importa de pe laptop sau alt dispozitiv in care le aveti stocate.



Optiunile nu se opresc aici. Asa ca, dupa ce intram pe cartea dorita, acolo descoperim inca o gramada de alte minuni:

-Visual options - de unde poti ajusta marimea fontului, culoarea sa, culoarea de pe fundal, sau imaginea de pe fundal, fontul utilizat la afișare, mărimea, tipul :bold, italic ori shadow și culoarea acestuia, spațierea punctelor și a rândurilor, dimensiunile tuturor marginilor, utilizarea unei animații de întoarcere a paginii etc

-Control options - orientarea ecranului (portret sau peisaj), stabilirea butoanelor pentru functia de touch in aplicatie, selectarea manuala a shortcuturilor de pe butoanele telefonului si alte diverse mici gesturi care sa faca lectura usoara si placuta

-Miscellaneous - include cateva setari interesante : modulul de full screen, optiunea de a pastra ecranul aprins ( 1 minut, 2 minute......pana la 30 de minute), posibilitatea de a arata un status bar atunci cand cititi cartea ( unde veti vedea ora, titlul si pagina cartii si cat la suta din ea ati citit)

-Themes . Aici gasim 4 teme pentru citit ziua si inca 4 pentru cel de noapte. Fiecare isi poate alege ce ii se pare mai relaxant pentru ochi. Si daca acestea nu sunt de ajuns, mai sunt inca alte 4 teme odihnitoare pentru vedere. Sigur veti gasi ceva ok.

-More operations : selectare tex, (copiere, subliniere text, adaugare notite, dictionar etc), functia de cautare in carte, puteti vedea si capitolele cartii in functia cu acelasi nume ( lista lor, sau se poate ajunge direct la un capitol urmator sau la unul anterior) etc

- si functia de Share prin care puteti distribui cartea pe facebook, prin bluethooth, pe mail etc
                                             




Temele pe aplicatie sunt foarte odihnitoare: nu dau dureri de cap, nu m-au usturat ochii, nu mi-au dat lacrimile ( eh, exceptand bocitul de emotie la vreo carte :D ), am putut sa citesc o gramada, chiar si in locurile cele mai aglomerate, in care nu aveai sansa sa scoti o carte...de fapt sa misti mai mult de un deget :D. Iata dovada:


Se poate regla foarte usor luminozitatea, din partea stanga a telefonului, printr-o "mangaiere

suava" in sus sau in josul " paginii" :D . Avem si un shortcut la cateva optiuni in partea de jos a telefonului
:





Tot la shortcut-uri avem si o tema pe care o putem activa noaptea, cand nu avea lumina, si care e la fel de ok pentru vedere ca si cea de zi. Voila :



In plus, la ultimul buton de jos, in stanga, gasim o minunata functie: cea de rasturnare a paginii in modulul peisaj, chiar daca aceasta functie nu este activata in telefon. Ceea ca m-a scutit de multiplele iesiri din aplicatie pentru a activa/ dezactiva acea optiune.
       
                            



Suporta e-books in format: txt, html, epub, mobi, mobi, umd, fb2, chm, cbz, rar, zip, OPDS. Pdf-ul este valabil doar la varianta Pro.

Pe langa libraria personala, fisiere personale, gasim si pe cele online, foarte faine. Soo many books, so little time.





Despre a doua aplicatie va voi povesti intr-un post viitor.

Spor la carti! :)




Etichete: , , , ,